hemma från åre

hej. nu är jag hemma igen, skönt, men tråk. men ja hade de bästbäst i fjällen. vi va ju där me en annan familj, de va kulkul asså. menmen, vi åkte skidor typ varje dag. ja de är ju typ de man gör, och aa de va typ de vi gjorde. ja typ vurpade STORT två gånger. eller den ena gången vurpade ja inte, utan då stog vi i en typ massa brant backe, som va helt isig, haha så typ ställde sej pappa på mina skidor, asså inte med flit men aa, så ja började glida neråt och så ramlade jag, och pappa ramlade över mej XD haha och så gled vi ner typ hela backen, asså de gick ju verkligen inte att stanna, eftersom de typ bara va is, men aa, sen stannade jag, och pappa. men ja typ börja garva sen. mahhaa. sen en annan gång så åkte vi på en såndär transportsträcka, som är typ helt flack, så bah satt ja ner på skidorna. sara fattar i alla fall vad ja menar, så bah typ åkte ena skidan ut, så ja bah flög runt och aa XD fast då garva ja också, för de  va lite kul. hahahahah. sen en annan gång hamnade ja och sis i en fett brant backe. asså den va typ rakt ner, och helt isig den också. och ja typ visste inte hur ja skulle komma ner kändes de som. asså de va typ inga som åkte där, och vi bah stog där, men aa, sen kom vi ner. hahah ja ramlade inte i den som tur va. i torsdags, så åkte vi lite på morgonen, eller jag och filip åkte bara två åk, för vi orkade inte XD så vi åkte hem sen, och typ satt där och spelade massa spel på datan. haha eller han gjorde, och ja försökte hjälpa, men vi fattade typ inte :S. sen kom mammorna hem och började steka korv, och sen kom alla andra typ. sen typ på eftermiddagen åkte vi längdskidor, jag sibbe filip och mammorna. de va kul, men typ svårt. eller först va de svårt, men sen gick de bättre. fast de va fett jobbigt. hahahhaha och filip ramlade. eller de gjorde ja också, men han ramlade typ i värsta djupa snön. fast de va egentligen mitt fel typ. haha men de va typ en nerförsbacke, så bah åkte han bakom mej, och sen bah skrek han: akta carro nu kommer jag. och ja trodde han skulle köra på mej, men först gjorde ja inget, så han typ åkte ut ur spåret och skulle köra om mej, fast de visste inte ja, så ja flyttade mej också, så han fick svänga ännu mer, och rakt ut i djup snö, så ja typ började asgarva, och sen ramlade jag, och ja kunde inte komma upp, och ja kunde inte sluta garva heller. asså fan va kul de va. sen har vi ju såklart bastat och gått på "stan" och sånt också. och så har sibbe och filip hållt på att reta mej också. eller mest sibbe, men ja reta han också. vi va också vid nåt "vattenfall" också, men de va mest is där. haha men de va coolt ändå. och så va vi på åre chokladfabrik också, och köpte massa god choklad. ja har i alla fall haft massa mys i fjällen. fast nästa år blir de solsemester. tycker ja i alla fall. och några andra. puss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0